/ Osobní / STAVELA.CZ – Pařanství

Pařanství

9.11.2000 14:45
O pomenu-li takové 8-16 bitové :-) pecky jako Paratrober, Bludiste, Prince, Pac-Man, SuperMario, BattleCity, Turrican II, Tančíky, Stuns, Sokobany, DesertStrike, Kulečníky, SummerGame & WinterGame, Tetrisy, Wacky Wheels, Rapror a qt a spousta dalších zůstanou mi hry o kterých se nemohu nezmínit, a které mě více či méně poznamenali. Než se dostanu k jednotlivým hrám musím ještě podotknout, že cca 6 roků zpět už žádné hry nehraji, a tudíž nejsem zaměstnanec ani X-COMu ani hrdina s velkým H nebo něco podobného. Ještě chci říci, že jsem získal v prvopočátcích velkou oblibu u 3D akčních her, ale za nějaký čas jsem pochopil že jsou to přiblblé a hloupé hry a zvítězili u mě strategické hry a to především "turn-base" (tahové) strategie.


Transport Tycoon

Transport Tycoon
9.11.2000 14:45
Přeloženo něco jako dopravní magnát, téměř dokonalá simulace dopravy, moje nejoblíbenější hra, chvíli mě trvalo něž jsem pochopil jaký vlastně vagón zapřáhnout za nově koupenou lokomotivu, nakonec se mi to podařilo a já vydělal první peníze. A ještě jeden vláček, jo a autobus jako městskou hromadnou dopravu pro rostoucí město a ještě vybudovat novou magistrálu, věřte nebo ne, když jsem tuto hru poprvé rozjel cca v 20:00 hod zjistil jsem v 6:20 na druhý den že se mi vůbec ale vůbec nechce spát a já s pocitem dobře vykonané práce se díval na zastavěné zelené údolí... Že se ze mě stal opravdový dopravní magnát se mužeš přesvědčit v těchto sejfech, soubor je velký cca 1,3 MB verze deluxe.


Platforma: DOS; WIN95..98 Microprose 1994, 1995

UFO / X-COM

UFO
9.11.2000 14:45
Serie UFOunu výborná atmosféra bojových akcí čety elitních jednotek X-COM proti cizákům, nezbytností pro dohrání hry je výzkum a výroba cizáckých technologií. Ve hře jde vše dopředu: zlepšovaní zkušeností vojáků, plynulý výzkum vědců, postupné získávání cizáckých technologicí, rozmanitost bojových situací, vybudovavání zařízení základen, psionický trénik atd. Vzpomínám si také na naprosto originální recenzi na hru v časopise SCORE č. 16 od Andrewa a ICE, který samosřejmě ještě mám spolu se všemi ročníky až do 36 čísla, ale neprozradím kde je mám schované (byly to ale časy...). Přidávám také sejfy X-COM - TFTD: t'leth - Aliení město, normal, ale hlavně crazy sejf, troufám si říci, že kdo mě překoná tak je fakt blázen, protože v tomto sejfu je už 3108 ufo! To bylo asi tak nějak: Nějakým záhadným způsobem jsem prodal malou sonickou pistolku a tak ji nevyzkoumal a tudíž se mi výzkum nějak zastavil právě na té sonické technologii, takže jak přibývali oufoni tak si už nevozili sebou sonické pistolky a já tehdy ještě naivně věřil že to dohraju... A jestě nějaké obrázky ufounů, a obrázky ufonů mořských.


Platforma: DOS; WINxx Microprose 1993, 1994

Battle Isle / 2

Battle Isle II
9.11.2000 14:45
Ačkoliv jsem pacifista, tak tuto hru jsem si velice rád zahrál. Stejně jako UFO je to "tahová" stragie, a máte k dispozici rozmanitou škálu bojových jednotek od obyčejných pěšáků (Trolů) přes tankové, mobilní, podpurné jednotky, až po námořní a vzdušné síly. Velice kvalitně jsou zpracovány pomocí vektorové grafiky jednotlivé bojové souboje daných jednotek, takže při střetu je krásně vidět kolik plechu odpadlo z vlastních a protivníkovych jednotek. Promyšlěná strategie je zde na místě, neboť jednotky které jsou téměř nesmrtelné z dálky mohou být naprosto bezpranné při boji z blízka a nepomohou ani nasbírané šarže. Obrázky a zase nějaké ty sejfy k dispozici (myslím, že všechny sejfy jsou těsně před dokončením mise). v těchto sejfech.


Platforma: DOS; WINxx Blue Byte 1994

SimCity / SimCity 2000

SimCity / SimCity 2000
9.11.2000 14:45
Zastavět celou plochu tak, že už neni kam umístit nemocnici, stadion, zoo či stavební pozemky to už dá nějakou práci, rozhodně to spotřebuje nějaký ten čas... Spousty času a peněz! Na této hře (respektive serii) mě fascinovala přenositelnost, např. mapu nahranou v prvním SimCity je možno načíst v pozdejší verzi, také "číteček" "FUND" funguje, ale ve SC2000 ho rozhodně nedoporučuji. Zase nějaké sejfy..


Platforma: DOS; WINxx; Maxis 1993

HEXEN

Hexen
9.11.2000 14:45
Na 3D střílačku vynikající (fantasy) atmosféra. Hra je rozdělena asi na 5 velkých veleúrovní. Ve hře je velké množství nepřátel, obsahuje působivé scenérie např.: bažiny, skály, jeskyně, les, led, splaškostoky, věže atd... Hrdina celé hry má k dispozici inventář předmětů, např.: přemísťovač, Mana lahvičky, "zprasečovač", artefakt létání, nebo třeba býček pomocníček, což je trojitý mistr v rychlostním drcení lebek, přotože když je vypuštěn stačí se jen dívat jak drtí vše kolem sebe. K dispozici sejfy a obrázky, ale raději si Koraxe vychutnej sám(a).


Platforma: DOS; WINxx; ID + Raven Software 1995

Blood

Blood
9.11.2000 14:45
Přestože je to hodně brutální 3D hra, je dost dobrá, adrenalinově atmosferická, se zajímavým příbehem. Mě naprosto dostal jedoucí vlak. Rozstřílet a vyhodit do povětří jde ve hře prakticky cokoliv: smažící rybu na pekáči, zářivku, boční stěnu vagónu, kbelík na vodu, nástěnku z odjezdy vlaků, hrací automat. Některé věci je "škoda nezničit", protože se za nimi skrývají tajné skrýše s artefakty atp.


Platforma: DOS; WINxx; Monolit production 1997

QUADRAX

QUADRAX
9.11.2000 14:45
slovenká hra, která je moc dobrá. Je to logická hra, cílem hry je dostat dva malé panďuláky do bezpečí, do prostoru který ti otevírá bránu do dalšího kola. Na panďuláky čeká spousta nástrah: příkop, zaseklá kostka ve zdi atd. Panďuláci umí jenom chodit a posunovat kostky, ale kam vlastně posunot tu kostku? Tuto otázku si při hraní hry určitě položíš mnohokrát. Cooperace panačků je nezbytná.


Platforma: DOS; WINxx; Cauldron 1995

NHL Hockey

NHL Hockey
9.11.2000 14:45
Dnes je to asi pro smích, ale byla to šíleně zábavná pařba, hlavně "match" ve dvou u počítače. Pro ty co neví která páčka tak tenhle hokej je první vydání dnešních NHL98, 99 co já vím vlastně kolik jich je... ... jestě nějaké obrázky.


Platforma: DOS; EA Sports 1993

Wolfenstein 3d

Wolfenstein 3d
9.11.2000 14:45
Poprvé jsem poznal význam slova závislost...


Platforma: DOS; id software 1992

DooM

DooM
9.11.2000 14:45
Toto je fakt hra která na mě zanechala následky. Vzpomínám si na léto roku 1994, kdy jsem propařil tyto horké letní dny a takřka nekomunikoval s okolím. Snad o ničem jiném se nemluvilo a DooM zastínil spoustu jiných vynikajících her. O čem je hra snad není nutné uvádět (nebo DooM PPT prezentace), moje zhodnocení je jednoduché: ubohá 3D střílečka která přišla tehdy kdy přišla. Že jsem se opravdu vypracoval v opravdového DooMistu není pochyb což dokladuji několika DooM kolekcemi z nichž asi nejznámější je kolekce demíček World NightMare (lmp_wn.zip), demíčka jsou nahrána na nejtěžší obtížnost. Nahrání takové kolekce jistě není na jediný den, takže nějaké neuspěšné fragmenty z "natáčení" :-) jsou zde. Kolekce vyšla také na CD časopisu level (11/98), a dočkala se také krátké nezávislé recenze. Akorát spouštěcí program run_lmp.exe má chybu (kupodivu to není moje chyba :-), ale známá chyba borlandovkých knihoven Turbo Pascalu opravit soubor je možné tímto balíčkem (ServisPack No #984656184635 :-) nebo (or) univerzálním programem. Nakonec mám dva Midi WADy a dvě opravdové zajímavosti pro skutečné znalce LMP DooM demíček. Soubor 486to386.Lmp obsahuje neuvěřitelnou a zcela autentickou věc: Razantní hardwarová změna výkonsti PC 486DX4-100 Mz na cca 386DX-40 Mz za běhu aplikce. Přesné podmínky nahrání dema: nahráno ještě na jednotaskovém OS MS-DOS, nebyl použit žádný rezident způsobující zpomalení. Demo je nahráno v obtížnosti Nightmare. Snížení výkonosti se projeví "trhající se animací". Ve druhém levelu se asi po 5 sekundách po vzítí rotacního kulometu výkonost vratila na původní stav 486, ten trval cca jenom 15 sekund. Třetí level byl celý odehraný "v módu 486" jinak by se odehrát asi nedal :-), což vydrželo také cca 5 sekund v levelu čtvrtém ve kterém také demo končí. Druhý soubor je "zápas Impů" – nestává se totiž často, aby útočily na sebě dva stejné druhy nepřátel (kromě pistolníků a seržantů). Dokonce jsem jednou viděl zápas démonů (beranů), ale to se mi nepodařilo vyhrabat :-(


Platforma: DOS; WINxx; konzole; id software 1993

Závěr

9.11.2000 14:45
...ale to je všechno už historie... Tak a už o těchto hrách nikdy více slibuji všem co mě znali, znají a možná poznají.


do Půlnoci



 
 
Stavěla – osobní stránky
 
Surrealismus Medonoska
 
 






©opyright Michael Stavela 2001–2013, michael@stavela.cz
poslední aktualizace této stránky: 2002-03-12
datum poslední revize stránky: 2009-03-27

Veškerý obsah je určen jen pro osobní potřebu jednotlivce a nesmí být šířen!
Spamer into prison